Innlegget er Tidligere lagt ut. Men var svært vanskelig å les.
Jeg har redigert dette og legger det ut på nytt. Mye av stoffet kommer fra kilder i Thailand.
Og jeg har satt sammen dette til et innlegg på bloggen.
Profil på en typisk prostituert
Omtrent to tredeler av farang-orienterte prostituerte sannsynligvis ha nesten alle av følgende fellestrekk:
- Født og oppvokst i Isaan - de fattige nordøst
- Ha standard 6 års offentlig finansiert utdanning (eller mindre)
- Har jobbet på en familie ris gård under planting og høsting perioder
- Tidligere jobbet i vanskelige og lav lønn jobber (f.eks $ 100/month, 60 timer / uke), f.eks tekstilfabrikk, hjelper i en gate mat leverandør, etc., under non-planting/non-harvesting tid
- Visste ikke gå til underholdningssteder til å legge inn prostitusjon
- Brakt inn av en betrodd venn, lettet i prostitusjon sakte men nå lett går med menn
- Innhold med deres nåværende yrke, å ha masse moro å henge med vennene sine i en ganske stimulerende miljø med penger
- Fremdeles drikker ikke alkohol eller doper seg
- Bringer penger til sine provinsielle hjem regelmessig
- Familie vet ikke de fungerer som en prostituert (før de tar en farang hjem)
- Mangler selvdisiplin når det gjelder å utvikle ferdigheter nyttige for annet arbeid
- Har veldig enkelt syn på livet - liker å være sammen med venner (de pleier å være i grupper i barene), spiser Isaan mat, våkne opp sent
- Har blitt dyktige til en viss grad på "underholdende" utenlandske menn
Mer enn halvparten har disse ekstra egenskaper:
- Avkom med en deadbeat Thai far (ex-kjæreste eller eks-mann), som legger økonomisk press
- Avkom blir oppdratt av foreldre i provinsen, ikke Bangkok
- Betydelig større enn gjennomsnittet monetære press fra hjemmet, for eksempel for å støtte søsken og foreldre
Typisk dag i livet til en thailandsk prostituert:
- Bor i en bygård fylt med andre prostituerte
- Våkner sent
- Klokker TV noen timer
- Spiser en noodle oppdateringspakken hvis for lat til å gå ut
- Spiller kort, og spiller med vennene sine (de hardere kjerne de pleier å være gamblere)
- Spise noen velsmakende, krydret Isaan mat på gaten eller i nærheten av baren, med venner
- Tar en motorsykkel taxi eller vanlig taxi til sin go-go eller frilans bar i ca 50-100 baht (snarere enn 4 baht bussen skulle samme vei)
- Får en kunde ... noen ganger mer enn én per nite
- Tar en taxi hjem
Dag etter dag etter dag ... unntatt de gangene de går på ferie med farangs, og vanligvis farang gjør alt arbeidet med å gjøre all transport, hotell og andre ordninger, med dem på slep som følgesvenn og entertainer.
De har en god tid, og farang har sex, men ofte sende dem hjem for tidlig og opts off for andre prøver av den lokale kjøtt. Noen gutter prøver å lage en bargirl til en venninne.
De som er "vellykket" tendens til å få damen innen den første måneden eller så av henne inn i scenen.
Etter det, er det vanligvis for sent. Årsakene til dette er diskutert senere på denne siden. Først vil jeg bare liste de vanligste hørt klager nedenfor.
Problemer med ex-prostituerte venninner
Problemene vanligvis rapportert med ex-prostituert eller prostituerte venninnene er følgende:
- Lazy - ikke gjør husarbeid, lage mat til mannen, rydde opp etter seg selv osv.
- Utro
- Uærlig når det kommer til hvor de er og hva de gjør (men ofte er de ærlige først, så uærlig etter kjæresten uttrykker sinne)
- Habitually konsumerer store pengesummer (i forhold til jenter med ingen bakgrunn i prostitusjon)
- Over tid, ikke klarer å tilegne seg ytterligere ferdigheter (matlaging, kjøring, forretning) som kan bidra i relasjonen
- Hvis sendt til skolen, skulker hun skolen
Uansvarlig
Her har man selve oppførselen til en slik kvinne.
Men hvordan blir man egentlig slik?
Er ikke miljø en viktig faktor på hvordan du formes som menneske?
Miljøet til en isaan kvinne er at når hun blir eldre skal det kreves medgift når hun inngår ekteskap. (Sin Sod)
Men hvordan blir man egentlig slik?
Er ikke miljø en viktig faktor på hvordan du formes som menneske?
Miljøet til en isaan kvinne er at når hun blir eldre skal det kreves medgift når hun inngår ekteskap. (Sin Sod)
Dette er tanke gangen. Jo mer utdannelse kvinnen har jo større er Sin Sod.
Så hva er det man egentlig sier med dette?
Er det ikke en holdning som tilsier at kvinnen er en vare.
Da fra hennes egene foreldre, som da krever penger for henne? Altså er meningen hennes å bli solgt om en vare.
Så hva er det man egentlig sier med dette?
Er det ikke en holdning som tilsier at kvinnen er en vare.
Da fra hennes egene foreldre, som da krever penger for henne? Altså er meningen hennes å bli solgt om en vare.
Skaper man da ikke egentlig en hore ?
Fra henne er født er man på hennes oppvekst som en nedbetalig, for mat kost og losji fra henne var født.
Foreldre som da er ferdig med å oppdra sender jenta over i et ekteskap der man får en nedbetaling for innsatsen sin.
Fra denne websiden
http://www.marrythailand.com/thailand-dowry.php får man følgende forklaring.
Thai medgift "må være en av de mest diskuterte sakene på Thailand web styrene.
Den thailandske medgift-systemet er kjent som "Sin Sod '.
http://www.marrythailand.com/thailand-dowry.php får man følgende forklaring.
Thai medgift "må være en av de mest diskuterte sakene på Thailand web styrene.
Den thailandske medgift-systemet er kjent som "Sin Sod '.
- Tradisjonelt vil brudgommen forventes å betale en medgift eller Sin Sod til familien, for å kompensere dem for tapet av sin datter.
- Den medgift eller Sin Sod er også å vise at brudgommen er økonomisk i stand til å ta vare på datteren sin.
Ideen om "å betale" for bruden din er dypt forankret i thailandsk kultur og regnes som helt normalt.
De fleste vestlige imidlertid finne denne ideen et sted mellom usmakelig eller en absolutt svindel.
Begrepet medgift er ikke et vestlig begrep som mange i Vesten tror på romantisk kjærlighet, og at penger har ingenting å gjøre med det,
- "Vanligvis er det medgift symbolsk og vil normalt bli returnert til par etter bryllupet."
Men her er "cluet" La oss fortsette i artikkelen...
"Thai foreldre har en tendens til å se ekteskapet som er Isaan kulturen følger ikke denne sikken. Men beholder pengene.
Og når vestlige menn ikke setter seg inn i sikken, vel da må du betale for dette.basert på økonomisk trygghet.
Derav medgift eller Sin Sod.
Andre Thai familien enn Isaan ønsker datteren å gifte seg med noen som ikke har en interesse i den økonomiske sikkerheten til familien.
Dette gjør medgift et must under en thailandsk bryllup seremoni.
Andre Thai familien enn Isaan ønsker datteren å gifte seg med noen som ikke har en interesse i den økonomiske sikkerheten til familien.
Dette gjør medgift et must under en thailandsk bryllup seremoni.
Se på medgift fra en thailandsk perspective. Cultures og tradisjoner er forskjellige.
Som et eksempel
Når en thailandsk mann gifter seg med en kvinne han ville vanligvis flytte inn i familiens hjem. Det ville da bli hans ansvar for å forvalte sine svigerforeldre bedriften være det en gård eller en butikk.
Han ville også få i oppgave med å ta seg av hennes familiemedlemmer og alle som er relatert til hennes familie. Skulle han falle inn i økonomiske vanskeligheter hennes familie da ville støtte ham.
Han ville også få i oppgave med å ta seg av hennes familiemedlemmer og alle som er relatert til hennes familie. Skulle han falle inn i økonomiske vanskeligheter hennes familie da ville støtte ham.
Begrepet medgift eller Sin Sod, selv om fremmed for vestlige viser hvor nært strikke Thai-tallet er i forhold til Vesten som er mer individuelt i gjerning og tanke.
Hva er normalt i Vesten som "gamle alder boliger" eller alderspensjon er ikke standard i Thailand. Barn ta vare på familien i løpet av sin pensjonisttilværelse år.
Hva er normalt i Vesten som "gamle alder boliger" eller alderspensjon er ikke standard i Thailand. Barn ta vare på familien i løpet av sin pensjonisttilværelse år.
Medgiften er derfor viktig i thailandsk kultur.
I Thailand arv av familien hjem og familie land er generelt gjennom de kvinnelige barna.
Medgift imidlertid ikke knyttet til det direkte.
Mannen til datteren i familien vil derfor høste noen nytte av alt som kunne vært oppnådd ved sin kones foreldre.
I Thailand arv av familien hjem og familie land er generelt gjennom de kvinnelige barna.
Medgift imidlertid ikke knyttet til det direkte.
Mannen til datteren i familien vil derfor høste noen nytte av alt som kunne vært oppnådd ved sin kones foreldre.
Dessverre være en utlending du ikke dra nytte av ligningen.
Først, en utlending ikke kan eie land eller et hus i Thailand i hans navn.
(Ta kontakt med en anerkjent advokatfirma for å diskutere alternativer).
Først, en utlending ikke kan eie land eller et hus i Thailand i hans navn.
(Ta kontakt med en anerkjent advokatfirma for å diskutere alternativer).
Det er mangelen på fordelen at de fleste utlendinger motsette seg å betale medgift.
Selv om noen vestlige innvendinger til begrepet medgift, mange rett og slett uenig med beløpet som skal betales.
Selv om noen vestlige innvendinger til begrepet medgift, mange rett og slett uenig med beløpet som skal betales.
- Mengden av medgift utbetalt vanligvis avhenger av sosial status i familien og / eller utdanningsnivået til bruden eller hennes inntekt alternativt begge.
- En medgift av en million baht for en uskolert kvinne er uhørt.
- Medgift for en gjennomsnittlig middelklasse utdannet Thai normalt ville være i regionen på 100.000 Baht.
- Dette varierer som et eksempel, bør bruden være en skilt kvinne eller en'' Mia Maiy '- en bortskjemt / ødelagt kone, normalt ingen medgift blir betalt.
- Hvis hun har et barn eller barn fra et tidligere ekteskap eller forhold ingen medgift betales heller.
Thai Medgift er et ømfintlig tema i Thailand med vestlige.
Normalt du eller noen i din familie nærmer den thailandske kvinnens foreldre til å forhandle "Tong Mun" og "Sin Sod."
Normalt du eller noen i din familie nærmer den thailandske kvinnens foreldre til å forhandle "Tong Mun" og "Sin Sod."
- Tong Mun som ordrett betyr "gull engasjement" er i virkeligheten 24 karat gull smykker gitt til bruden.
Konseptet er lik en forlovelsesring i Vesten. Sin Sod er medgiften selv. Ordet "Sin" betyr rikdom.
Dette kan være noe av verdi. I Afrika ville det omfatte husdyr, jord og lignende. "Sod" på den annen side er det handle for å lagre eller i denne sammenheng holder "Sin". Derav begrepet Sin Sod eller medgift.
Den "Tong Mun" eller forlovelsesring vil bli presentert for bruden på en seremoni kalt en "Phitee Mun", som vanligvis finner sted i brudens foreldrenes hjem.
Dette er i hovedsak ivaretatt av familiemedlemmer og viser aksept inn i familien.
Dette er i hovedsak ivaretatt av familiemedlemmer og viser aksept inn i familien.
Du og din potensielle bruden er nå sett på som en "Koo Mun" som ordrett betyr "bundet eller sluttet par," (engasjert parti).
Noen gang sett en vestlig i Thailand med masse hyssing lei rundt håndleddene?
Han deltok i en "Bai Sri Soo Kwan" eller engasjement seremoni.
Engasjementet Seremonien avsluttes med hver gjest å binde en snor rundt håndleddet til bruden og at av brudgommen, samtidig som ekteparet sine velsignelser, etterfulgt av plassering av en krans av blomster rundt parets nakker.
Han deltok i en "Bai Sri Soo Kwan" eller engasjement seremoni.
Engasjementet Seremonien avsluttes med hver gjest å binde en snor rundt håndleddet til bruden og at av brudgommen, samtidig som ekteparet sine velsignelser, etterfulgt av plassering av en krans av blomster rundt parets nakker.
Dette etterfølges av "Koo Mun", eller selve vielsen noen uker senere med presentasjon av medgift. Medgift imidlertid ikke spille en rolle når du registrerer en thailandsk ekteskap. Det er ikke nødvendig å vise at medgiften var betalt så det er ikke en del av rettssystemet.
Medgift er en tradisjon ikke en lov.
Ingeniøren
Da jeg startet bloggen var dette fordi jeg så at jeg selv ikke forstod thaiene.
Og hadde brent meg stort på min uforstand. Jeg hadde blitt skilt fra min isaan kone, og hadde bitterhet og mye uoppgjort .
Men etterhver må jeg si at noen ting er faktisk min xkone uskyldig i. Og det er miljøet som har formet hennes holdninger.
Hvis jeg hadde foreldre som var i militæret ville jeg da ikke bli formet ut fra mine foreldres bakgrunn?
Bakgrunnen til min xkone var - Fattig - uten utdannelse.
Holdningen til hennes mor var at hun også skulle reise til Norge å få en Norsk mann. Da selv om hun hadde en Thailandsk mann.
Bakgrunnen til min xkone var - Fattig - uten utdannelse.
Holdningen til hennes mor var at hun også skulle reise til Norge å få en Norsk mann. Da selv om hun hadde en Thailandsk mann.
Hun skulle være gift men norsk mann, men fortsatt ha et forhold til sin tidligere ektemann.
HVA I GRØNNE ........ Her ser man jo holdningen, dette har min xkone vokst opp i.
Hennes mor har en holdning som man lurer på om hun var sammen med hvite menn under vietnam krigen.
HVA I GRØNNE ........ Her ser man jo holdningen, dette har min xkone vokst opp i.
Hennes mor har en holdning som man lurer på om hun var sammen med hvite menn under vietnam krigen.
I dag ser man fra artikler fra Thailand at kvinner selger sex for å få den siste trenden tilfredstillet.
Altså tar man betalt for sex for å få ny og moteriktige klær eller annet. Les selv artikklene som jeg henter stoff fra.
Altså tar man betalt for sex for å få ny og moteriktige klær eller annet. Les selv artikklene som jeg henter stoff fra.
Hvis bedt om å hjelpe til med farang virksomhet, gjøre
mindre enn det minimum av aksepten
Thais entering sex industry to fund affluence: study
Updated
Thailand's sex industry is renowned the world over -
just about anything and everything is available in the 'land of smiles',
or what some know as the 'land of happy endings'.
While the
commonly held belief is that women - and some men - enter the industry
because of poverty, new research reveals that middle class Thais are
offering sex for money in order to finance a more affluent and glamorous
lifestyle.
At Suan Dusit Rajathab University in Bangkok, students gather to swap notes, compare assignments and hang out.
Thai
university students wear uniforms - black bottoms with white tops. It
instils discipline and order. But the high heels and short skirts
favoured by many young women are perhaps indicative of some alarming
extracurricular activities.
While sex on campus is nothing new, there are concerns about the rise of such activity online.
Dr
Hathaikan Chootrakul is a statistician with Suan Dusit Rajathab
University - which undertook a survey last month in response to rumours
on campus that students were using the internet to sell sex.
While some were motivated by poverty, others were materialistic and wanted luxury goods.
"[It provides] quick, easy money and a lot of it. Some don't care, just want what they want," Dr Chootrakul said.
The researchers conducted telephone and face-to-face interviews, with more than 1,700 students at numerous Bangkok universities.
They asked people about their online habits and what they knew about sex for sale by students.
But
in keeping with the Thai aversion to directness, they did not ask
anyone outright if they were doing it themselves, so they do not know
exactly how many students are offering such services.
Dr Chootrakul says there are hundreds of thousands of websites, with mostly women who are involved.
They are aware of the dangers, he said.
Thais
in general have a more liberal attitude to sex - it is seen as a form
of recreation as much as for procreation - and it carries none of the
baggage that it does in other parts of the world.
Many married couples have open relationships with lovers on the side, or minor wives and husbands.
But
the researchers are concerned enough about their findings, which they
say is a reflection of faulty values, that they have raised the alarm
with the education ministry, the culture ministry and the information
ministry.
With the Kingdom set for tough economic times ahead, they worry the situation will only get worse.
--------
Svar til overnevnte artikkel:
Oversetter noe gjennom google translator:
- Som artikkelen påpeker mange av disse jentene er universitetsstudenter som gjør det ganske enkelt slik at de kan få de nyeste moter eller kuleste ny mobiltelefon.
- Som artikkelen påpeker noen jenter tydeligvis føler at å ikke har en iPhone har tvunget dem til å selge kroppen sin. Så hvor trekker du linjen og si at fattigdom er en legitim unnskyldning?
Så hvis du har blitt hevet fra
fødsel til å tro at, penger er en integrert del av ekteskapet.
Så hvis du har blitt vokst opp fra fødsel til å tro at, penger er en integrert del av ekteskapet.
Eller et langvarig forhold, da blir det veldig enkelt for linjene mellom kjærlighet og penger på å dimme.
Eller et langvarig forhold, da blir det veldig enkelt for linjene mellom kjærlighet og penger på å dimme.
Mange av disse jentene gjør mange, mange ganger den gjennomsnittlige arbeidstiden lønn som andre thailendere gjøre.
Arbeid i barene finansierer en livsstil.
Denne tankegangen er preget i Sin Sod der brudgommen gjør en stor gave til brudens familie som en "gest", laget for å vise at han kan økonomisk pleie sin nye kone.
Det ville ikke være helt uhørt hvis familien nektet sin godkjenning dersom brudgommen ikke var i stand til å tilby et beløp anses å være hensiktsmessig.
Mange thailandske kvinner er pragmatiske når det gjelder hva i vestlige kulturen ville vi kalle kjærlighet. Mange thailandske kvinner vil ta en beslutning om en gifter partner basert på hans evne til å gi og være en god ektemann og far.
Mens det ville være fint, har hun ikke trenger å være hodestups forelsket i å gifte seg med en fyr og tilbringe resten av livet med ham.
For henne er det en rettferdig utveksling som vil garantere hennes sikkerhet og få hennes familie ansikt innenfor lokalsamfunnet.
Med den slags tankesett, blir det lett å forstå lokke av prostitusjon for fattige kvinner i Isaan.
Historie:
"En dag ung Lek sitter i landsbyen hennes og hennes fetter kommer hjem fra arbeid i Bangkok med fancy klær, en ny mobil, og mye penger.
Alle i landsbyen betaler Lek fetter respekt fordi hun har penger og mange fine ting. Lek fetter sender også penger tilbake til hennes foreldre som har brukt det til å kjøpe et nytt hus somenn Lek foreldre gjøre i en hel måned.
Den kusine forteller henne hvor rik de farangs er - som hun har hørt om og om igjen å vokse opp - og hvordan de fleste av dem ønsker thailandske venninner. Når fetter tilbyr seg å hjelpe Lek få en jobb i bar henne Lek kan ikke pakke kofferten fort nok. Snart er hun i Bangkok med sin fetter som introduserer henne til baren mamasan som forteller henne hvordan du får en mann.
Hun er ikke helt komfortabel med dans opp på scenen eller å ha sex med kunder, men hennes fetter sier det er enkelt og de vil gi henne 2000 baht! Selvfølgelig den hvite ridderen kommer aldri.
Eller kanskje hun tror hun har funnet en hvit ridder, men som alle menn har han sine svakheter, og hun oppdager at fantasiverden der hun ble den Isaan dronningen til henne farang kongen er nettopp det, en fantasi.
Over tid vil hun herde seg litt.
De endeløse netter med å drikke og å ha sex med anonyme fremmede vil bære på henne. Hun vil begynne å lete for å gjøre store penger før henne ser løpe ut så hun vil gå på jakt etter sponsorer som vil sende sine store pengesummer mens de visne bort for sine følelser tilbake i sine hjemland.
Når du møter Lek i bar og spørre henne hvordan hun kom inn i dette livet hun vil fortelle deg at hun ble tvunget inn i det fordi hun var fattig og trengte å støtte hennes familie. Og dermed myten om å bli tvunget inn i prostitusjon er født. "
Derfor er lærdommen til menn som søker thai kone.
Lær dere hva kulturen er, brukt tid til å bli kjent med kvinnen.
heilt enig dette er slik de blir når de kommer til norge også, det er mange som kun tenker på seg selv og familjen i thailand, de driter i familje som de har i norge, bare de får penger og gull, dette som du skriver er heilt sant , det kan jeg skrive under på.
SvarSlett