Bangkokpost.com : Top Stories

Velkommen til Thai Bloggen


Generell Thailand informasjon.
Denne bloggen tar for seg ulike problemstillinger ved å være gift med Thai. Videre legges generelle erfaringer og lenker til steder på nettet som omhandler Thailand.
Bloggen tar nyheter og ting som vi kommer over. Hovedsakelig er bloggen ment for menn.
Men alle lesere er velkomne.

There is Tv stream and Radio at the end of the blogg. Also there is an radio at the right side. I want my readers to enjoy when they relaxing.

World Clock

JavaScript Free Code

Translate This blogg

Søk i denne bloggen

mandag 19. desember 2011

Mannen er hjemmets overhode


 

I dag leste jeg noe som jeg var nød til å ta opp i bloggen.
----------------------------------------------------------------------------------------
Link til det som jeg tar opp :
http://www.abcnyheter.no/nyheter/2011/12/19/mannen-er-hjemmets-overhode
-----------------------------------------------------------------------------------------

Kommentar ingeniøren:

Det som jeg ønsker å ta opp er holdningene som ligger i denne artikelen.

1) Legg merke til bildet som er i artikkelen. For meg virker dette mer som om kvinnen er
mishandlet. Og mannen virker truende. Dette gir en holdning som for meg er direkte
underbyggende på norske ungdommer.

2) Mannen er hjemmets overhode, hva menes med en slik uttalelse.

Her har man det motsatte av holdningene som jeg mener norske jenter har.

Samfunnet i dag burde vært kommet lengre enn som så.


Det handler i mitt hode ikke om hvem som sørger for hva.
Men om hvordan man respekterer menn og kvinner. Dette synet som er i artikkelen er direkte provoserende for kvinner. Og dette er jeg helt enig med norske kvinner er helt feil !

Jeg ser aldri på min kone som sjef, eller at jeg er sjef for noe.Men at vi begge har respekt for den andre partens sitt syn.

Jeg spør alltid min kone hva hun synes og liker at hun faktisk har et syn som ikke alltid er likt mitt.
Grunnen til dette er at jeg ikke alltid tenker på tingene på den "andre vinklingen". Når jeg da får hennes syn, blir avgjørelsene bedre og grundigere.

Feks : For en tid siden leverte jeg et papir til et statlig kontor. Dette kontoret greide å rote bort papirene som jeg leverte.

Dem kom med at jeg måtte levere en ny "søknad". Dette irriterte meg og jeg var noe amper da jeg snakket med min kone.

Det at jeg da var "påvirket" av irritasjon fikk meg til å tenke uklart.

Min kone sa følgende:

Du skriver en ny søknad ut fra pcen. Lagrer denne !

Deretter skriver du datoen som du leverte denne tidligere. Altså ikke dagens dato!


Dette hadde jeg ikke tenkt på.

Hvis jeg var "overhode" ville jeg spørre min kone om hennes syn ?

Nei det tror jeg ikke. Og da ville jeg miste en viktig faktor om faktisk kunne hjulpet meg.

Min kone får meg mange ganger til å roe meg helt ned. Jeg kan være i fyr og flamme over ting.
Men noen vennlige ord fra henne, og jeg er en helt annen mann.

Dette er hvordan tingene bør være etter min mening. At man støtter hverandre og tar var på hverandre i et forhold.

Og snakke om hvem som er sjef blir for "middel alder" tenkning.

Men min erfaring på Norske jenter er at det ofte er slik at dem sjefer i forholdet.
Dette på en uheldig måte. Og dette blir da en holdning som underbygger forholdet.
Mannen kan godta dette i en tid. (Forelskelsetiden) Men blir tilslutt lei og gidder ikke godta dette over lengre tid.

Dominansen som kvinnen bruker er kjente hersketeknikker:

kilde:http://www.klikk.no/helse/dinkropp/samliv/article257303.ece

Intriger

Kvinnelig intuisjon. Man tolker kroppsspråk, innbiller seg og «føler» ting

Gråt. Tårer brukes som våpen

Offerspill. Sykdom, graviditet og andre tilstander brukes for å få det som man vil.

Geskjeftighet. Man blander seg opp i andres konflikter og problemer og tar parti uten at noen har bedt om det.

Sladder. Medsøsterlig klikkdannelse med destruktivt mønster.

Autoritetshat. All autoritet sees som et overgrep.


Og mine egene erfarte:

- Gamle ting som du har gjort feil. Disse tas opp igjen og lages ny historie på.

- Sex, ved å gi en bit . Kan man manipulere mannen. Da ved å ta opp ting etter sex.

- Unnlatelse på sex. Denne er ofte benyttet. Det er kjent at mannen tenker på sex mer en
kvinnen.

Jeg vet om et eksempel der mannen gikk i 20 år uten sex. Han elsket kona .Og hun brukte sex som en form for hersking.

Jeg selv ville bedt denne dama finne seg en ytterdør å benytte. Men noen er opphengt i å få være sammen med sin kone.
"Dem har jo lang historie bak seg " er unnskyldningen.


Dermed kan kona herske over mannen med å gi han så øyeblikk. Dette ble jeg faktisk også offer for. Da jeg var sammen med norsk jente.

Jeg ble så lei og irriter at jeg gjorde det samme mot henne. Ved å overse henne når hun kom med sex herskingen. Til slutt beviste jeg overfor henne hvordan hun opptreden.

Dette var selvfølgelig ikke populært.

- Denne formen for hersking kan du se i mange reklamer nå for tiden. Der sex er brukt for å fange mannen sin inntresse.
Reklamen henvender seg ikke på den egentlige kjøpe gruppen som er kvinner som ikke er inntressert i samme kjønn.(Lespiske)

Men mot mannen som da kan kjøpe dette for kvinnen. Mannen fanges inn av sexy reklame.


Dette er kvinnens viktigste våpen.
Dette våpnet opplever jeg ikke i Thailand. Dette er videre utviklet av kvinner i Norge.

Faktisk opplever jeg det totale motsatte av Thailandske kvinner. Det å oppføre seg riktig. Og kle seg kvinnelig, men samtidig sexy.

Og jeg selv har opplevet at min kone tar seg en "bette" før hun drar på jobb.
Dette som vi menn faktisk kjære ber om på morgen med en norsk dame.


Jeg mener at menn som reiser til Thailand med holdninger som at dem er sjef. Ikke bør få seg en thailandsk kone.

Da fordi man da ikke tenker på å ha et forhold. Men et diktatur hvor kvinnen er den som undertrykkes.

Og thai kvinner blir lett undertrykket. Mye enklere en norske kvinner. Og dette er jeg direkte mot.

Jeg blir forbannet over å se en mann som behandler sin thailandske kone på en slik måte.

Og jeg mener dette ikke kommer til å være lenge før denne jenta forlater han.

Forhold handler om respekt ! Og dette gjelder begge parter.




Vedlegger linker om mannens sex mønster :

1.
http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/6950545/Men-think-about-sex-5000-times-a-year.html
2.
http://channels.isp.netscape.com/men/package.jsp?name=fte/thinkaboutsex/thinkaboutsex&floc=wn-nx
3.
http://www.askmen.com/dating/dzimmer_200/239_ask-dr-chaves-how-often-men-think-about-sex-more.html
4.
http://www.webmd.com/sex/features/sex-drive-how-do-men-women-compare




1 kommentar:

TV stream

Norwegian Radio - Can be heared here.

Bangkokpost.com : Property

Music Weekly Asia

Thailand Hotels - Special Promotion offer

Flights to Bangkok

One Stop Real Estate Pattaya

Thai dating, Thai girls looking for love, dating and marriage.

Map

LINKS