Bangkokpost.com : Top Stories

Velkommen til Thai Bloggen


Generell Thailand informasjon.
Denne bloggen tar for seg ulike problemstillinger ved å være gift med Thai. Videre legges generelle erfaringer og lenker til steder på nettet som omhandler Thailand.
Bloggen tar nyheter og ting som vi kommer over. Hovedsakelig er bloggen ment for menn.
Men alle lesere er velkomne.

There is Tv stream and Radio at the end of the blogg. Also there is an radio at the right side. I want my readers to enjoy when they relaxing.

World Clock

JavaScript Free Code

Translate This blogg

Søk i denne bloggen

torsdag 6. september 2012

Nå skal det bli slutt på disse

http://mobil.aftenposten.no/reise/article4280955.ece

Thailandske myndigheter planlegger å erstatte de typiske asiatiske toalettene med sitt-ned-doer etter vestlig standard. (Foto: SCANPIX/MICROSTOCK)

Thailandske myndigheter planlegger å erstatte de typiske asiatiske toalettene med sitt-ned-doer etter vestlig standard. ( Foto: SCANPIX/MICROSTOCK )

Thaibloggen:
"Er reine kunststykke å gå på disse. Særlig med ryggproblemer.For hva gjør man når man ikke greier å komme seg opp av WC. Krabber man på alle fire ut med buksen på knærne og med en naken bak som høyeste punkt"

Tror ikke det, særlig med gulvfliser som vises på bildet. Her er det mye bakterier som ulike tilsyn i Norge ville flippet over"

Men det var ikke den første overraskelsen for det fikk jeg i inngangen til WC.

Her satt det et menneske på en høy stol. Og passet på hvem som gikk inn og ut av WC.

Jeg trodde at jeg hadde gått feil, og var på tur til å snu å gå tilbake.

Overraskelsen ble stor da jeg forstod at det var do vakt i dør åpningen. Hva i helsike tenke jeg?

Går det så hardt før seg at man må ha vakt på WC ?

Vakten tok 3 baht og så fikk jeg 1 tørk. 

Tanken var ????? Eller med godt norsk hva i .... skal jeg med 1 tørk"

"Da jeg kom ut, skjønte jeg at dette skal ikke skje flere ganger, så da ble det toalettpapir i bag som jeg går med."
" Se for deg en alvorlig våt sjur unge og et blikk som flakket rundt. Her var det noe alvorlig galt på ferde."

Men jeg kunne ikke la være å fokusere på dette .

Jeg lurte fælt på hvordan Thaiene utførte dette. Så jeg måtte spørre min familie i Thailand. Aldri før har noen ledd så mye. Og følelsen av å ikke kunne gå på do, kom sigende inn over meg.

Etterhvert forstod jeg tingen. Thaien bruker vann til å vaske seg. 

Og det lille tørket er for å tørke seg bak etter vasken. Herregud det satt fryktelig langt inne .
Og ikke nok med det. 

Vannet til å vaske seg i hentes fra selve do skålen. (Bidee og Wc i ett) Noen steder er det vann slange til å spyle seg bak.
 
Problemet er også at det ikke finnes såpe eller papir når man vasker fingrene.
Dermed ble det etterhver også en liten flaske såpe med i bagen til en hver tid.(Sammen med sprit)
For hvem i grannskauen vil ta i dørhåndtaket etter å vært på do, der det ikke finnes såpe.

Jeg ble etterhvert som et vandrende pakk esel da jeg var ute i Bangkok .

Vel hygiene er ikke det som Thaiene setter høyest (Offentlige WC)

Så når denne nyheten kom var i hvertfall jeg en glad Nordmann. Nå gjenstår det bare å få mer en 1 tørk når man går på wc i Thailand.

Til og med ned skyllingen er problematisk. Her skal man bak selve WC der det ikke er vasket siden WC var bygget.

Hva gjør man i slike pressede situasjoner ?

Roper om hjelp ? Springe ut og hente kona for en større forklaring. Da som innebærer total ydmykelse.

Eller løper man som fan ut etter besøket.

Dette var tanker som var i hode. Etter en nøye tanke virksomhet ble avgjørelsen å bruke foten til å skylle ned.

Og skoen ble nøye vasket etter besøket. Jeg var på tanken å kaste skoene etter dette besøket.

Men måtte da ha en forklaring til kona på hvorfor jeg hadde fått nye sko. Kunne jo ikke ha nye sko hver gang jeg gikk på WC i Thailand.

Dermed ble det plasthansker med i vesken. Enkle engangshansker. Og da jeg oppdaget at det finnes papir som legges rundt skålen.

Vel da ble også dette lagt i bagen.

WC i Thailand er en tung affere, særlig for en totalt steril Nordmann.

(På bildet vises papir, det er utrolig sjelden å finne)

Men sjekk mellom disse flisene, herregud man kunne lage kunstgjødsel på en av disse flisene.


 NB ! Du kan støte på noe ennå verre
















Her må jeg selv gi tapt og snu i døren. La meg her fortelle historien til en kompis av meg.

Han leser også bloggen, så jeg håper han ikke blir sinna.

Etter en litt fuktig aften var det tid for å besøke det aller helligste.

Synet som møtte han var bildet ovenfor. Og tenk deg å gå i sandaler og så skal du ha buksen på knærne . Og dette mens du har 6 halvlitere "inna bords".

Utfallet må dere tenke dere.

Buksen ble fyllt til uvante høyder og sandalene ble ubehagelig våte.
Hva fan er det flo ? Tenk dere å se ned til en slik opplevelse?

(Man bruker bukser som er litt store i varmen. Og dermed mye tøy å holde rede på)

Og her er ikke det værste !

Med buksen fylt måtte han innse at dette var mer enn hva han greide å løse i fylla. Med hodet stikkende ut av WC, måtte det ropes om HJEEEEELLP!

Og siden denne baren hadde noe hyggelige damer som ofte er veldig hjelpsom når dem skal ha en drink. Så ble dette løsningen.

Det ble ikke fortalt hva som ble brukt til dekke når hjemturen var for dør. Vil tro det var noe som ga den totale ydmykkelsen fullstendig.


Hva tenkte han som fant opp dette WC? Og hvordan har noe slik greid å overleve middelalderen? 

Så for å lære noe til Thaiene:

WC  kurs ?
http://www.kursagenten.no/artikkel/631/Offentlig-do-dannelse-1028.aspx

Jeg har jo forstått at det ikke er bare jeg som har behov for en løsning her.

http://tankeren.blogg.no/1338815387_nr_eller_to_eller_beg.html

Bakteriebombene på do

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/velvare/article405234.ece

Sånn skal en WC se slik ut !  Dere har nå bestått grunnkurs 1 i WC, mine kjære Thailandske venner


















Jeg fant en "bror blogg som skriver mer om dette også" Og han hadde noen fine skilt han har tatt bildde av i Thailand.


http://ithailand.no/diverse/reisetips-2/oh-shit-jeg-ma-pa-do-i-thailand/



Oh shit! Jeg må på do i Thailand.

Skrevet av admin . Postet i Reisetips

Å snakke offentlig om do-relaterte temaer er litt tabu, men det er nå en gang sånn at det angår oss alle. Når man reiser i Thailand (og Asia generelt) kan det imidlertid oppstå en del problematikk når man skal på «ramma». Her er en thailandsk do-guide. Reisetipsene som sørger for at ferien ikke går i dass!


Et typisk hull-i-bakken toalett. Lykke til !

Hull i bakken- toaletter

Selv om mange hoteller og gjestehus har fått «vestlige» toaletter, er det fortsatt mange steder som sverger til hull-i-bakken. Spesielt på offenlige steder kan dette faktisk være det mest hygieniske. Men hvordan skal de brukes? Her er noen tips som jeg har utviklet gjennom egen erfaring:



  • Sitt på huk, ikke stå i «hockey». I begynnelsen stod jeg med 90 grader i kneleddet på disse doene. Dette blir veldig tungt og det er vanskelig å treffe hullet. Sett deg helt ned på huk er løsningen! Bøy deg fremover slik at du ikke faller bak i doet.
  • Kle av deg buksa OG trusa. Heng det på en knagg eller legg klærne på siden. Thaier er profesjonelle og får dette til uten å kle av seg klærne helt. Min erfaring er derimot at resultatet kan bli katastrofalt. Avføring på klærne er en kjip situasjon! Så av med dem! (Behold sandalene/skoene på!)



Thaibloggen:

Hehehehe " For ladyman piss out side" , thaiene har løsning på det meste.


Tørking

Tørkeproblematikk gjelder ikke bare hull-i-bakken toaletter. Her er problemene og tipsene:
  • Du har ikke papir. Tipset er enkelt: sørg for å ha med deg en pakke papir i veska. Det selges små pakker med tørkepapir «overalt» i Thailand. Men hvis uhellet først er ute- les de neste punktene.
  • Skvett-skvett. På siden av enkelte toaletter er det en stor balje med vann. Med denne tilhører en liten kopp eller liknende. Fyll koppen med vann. La det renne (helst foran) slik at du får en stråle med litt trykk i. Kanaliser vannet med hånda til de områdene på kroppen du ønsker å rengjøre. Ja, jeg vet det er uvant for oss vestlige. Tenk på en solnedgang og bruk kjappe bevegelser.
  • Dusj-dusj. Man vil ofte støte på et lite dusjhode ved siden av toalettet. Mange jeg kjenner har hele tiden trodd at denne er til å vaske doen med (noe som forsåvidt verken er feil eller ulogisk). Men den brukes til å vaske rompa. En moderne variant av «skvett-skvett». Her er det bare å sikte seg inn. Tipset er å sikte seg inn bakfra. Har du løs mage og dusjer forfra kan det ende med brune vegger! (Det har skjedd!) Noen av disse dusjene har nemlig et sinnsykt trykk


Hvordan skylle ned?

Ta vann fra baljen ved siden av toalettet og kast det i do. Dette er manuell nedskylling og er helt nødvendig på enkelte steder.
Til slutt kan jeg nevne at thailandske rør ikke er like godt egnet for papir som hos oss. Legg papir i søppelbøtta ved siden av toalettet. Brett det pent, ingen vil se hva du spiste til frokost


Thaibloggen :

Hvorfor er det Tabu?

Er det ikke slik aat vi vestlige ikke er vant med disse vanene, og faktisk må lære å gå på do i Thailand.

Alle i verden må på en eller annen måte på toalettet. Og sjokket ved å gå på do i Thailand er faktisk stort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TV stream

Norwegian Radio - Can be heared here.

Bangkokpost.com : Property

Music Weekly Asia

Thailand Hotels - Special Promotion offer

Flights to Bangkok

One Stop Real Estate Pattaya

Thai dating, Thai girls looking for love, dating and marriage.

Map

LINKS