Bangkokpost.com : Top Stories

Velkommen til Thai Bloggen


Generell Thailand informasjon.
Denne bloggen tar for seg ulike problemstillinger ved å være gift med Thai. Videre legges generelle erfaringer og lenker til steder på nettet som omhandler Thailand.
Bloggen tar nyheter og ting som vi kommer over. Hovedsakelig er bloggen ment for menn.
Men alle lesere er velkomne.

There is Tv stream and Radio at the end of the blogg. Also there is an radio at the right side. I want my readers to enjoy when they relaxing.

World Clock

JavaScript Free Code

Translate This blogg

Søk i denne bloggen

mandag 13. februar 2012

Skilsmisse thailandsk stil - Ved enda et offer

Jeg har vært ganske travelt på en liten sak om skilsmisse Thai stil som du kanskje interessert i som det er en god reality check på livet i Thailand, og du kanskje er interessert i. En kort oversikt som følger.

Jeg giftet meg med en utdannet thailandsk kvinne omtrent to år siden etter at vi hadde vært sammen i ett og et halvt år og vi hadde hatt flere turer til NZ. Hun var smart, god sans for humor og syntes å ha en god balanse mellom thai og vestlig kultur - familien min elsket henne.

Kort tid etter at vi giftet hun begynte å snakke til meg om å endre min vil re NZ eiendeler (avvist på konto jeg har to NZ barna i deres '20s). Hun ble også humørsyk, veldig sjalu, alltid sjekker på meg og også ganske stygg etter en kveld ute på turps.

Etter en lang tid der etter jeg bestemte jeg ikke kunne tolerere dette livet med alle dets påkjenninger og belastninger, og etter en ganske lang periode med diskusjoner, informerte jeg henne jeg ønsket å splitte og forhåpentligvis vi kunne forbli gode venner. Jeg var forberedt på å være raus og også hjelpe henne med å komme gjennom dette. Hun var OK om dette for noen dager og så plutselig endret.

Jeg var i vårt hjem upcountry og hun arbeider i Bangkok da hun ba meg om å kjøre ned for å møte henne og hennes mor til lunsj for å diskutere bosetting i en vennlig måte. Det gjorde jeg, men så snart jeg kom dit hun stjal bilen min med den andre settet med nøkler (som var 5 uker siden og jeg fortsatt ikke har sett den). Min bil hadde passet mitt, mobiltelefon og lommebok i. Så jeg fikk en drosje til vår lille leilighet vi hadde kjøpt 6 måneder tidligere og fond hun hadde forandret alle låsene. Som jeg var i Bangkok med ingen penger, ingen endring av klær og ikke telefon / pass (og etter å ha tatt juridisk rådgivning) Jeg brøt seg inn i leiligheten for å hente noen av tingene mine.

To uker senere og samtidig ha et møte mellom min kone og respektive advokater hun bedt om å snakke til meg utenfor (15:30 etter bankene var stengt), så vi gikk ut rett i armene f to politimenn som hadde en domstol arrestordre for arrest min. Så ned på politistasjonen i 5 timer, fingeravtrykk tatt> Min kone håpet jeg kunne ikke legge kausjon (derav timing) så jeg måtte bruke meg tid i cellene, men heldigvis ATM kom til unnsetning.

Det var 3 uker siden. Som bil og leilighet er begge i min kones navn, og til tross for den thailandske lov å si at alt er 50/50 kan jeg ikke gjøre noen ting om det. Hun har fortsatt alle mine personlige eiendeler som var i bilen og leiligheten. Heldigvis har jeg en virksomhet upcountry som hun ikke kan røre (håper jeg).

Hvorfor kunne dette skje selv om hver advokat og en dommer jeg vet innrømmer det er gratis?

Svaret er at min kones mors kjæreste er en politimann og vi har hatt ord før. Han har planlagt og organisert alt inkludert trekke i favoriserer fra politistasjonen hierarkiet. Den lader offiser har vært nyttig, men hendene er bundet av Kwangjai.

Saken kan ta 1 år å komme til retten og vil sikkert bli droppet, men i mellomtiden har jeg kausjon penger bundet opp, er ute av stand til å bruke min bil eller leilighet, og kan ikke hente mine personlige eiendeler.

Det er flere moral i denne historien - de er:

1. Hvis gift med en thailandsk pass opp for å ta den enkle ruten for å sette eiendeler i hennes navn.
2. Thai sivilrett virker ikke og er kontrollert av den med de beste "Kontakter" - i de fleste tilfeller betyr det thailandske side.
3. Thai sivilrettslig holder farang en ulempe. Vi må bevise vår uskyld mot anekdotiske bevis bare.
4. Arrestasjonen Systemet er designet for å trekke penger fra den arresterte personen. Den lading Politimannen kan holde på til lading for opptil 6 måneder før du leverer til domstolene for avgjørelse, og retten tar ytterligere 6 måneder. Den eneste måten å fremskynde denne prosessen opp er av pode.

Det er mange andre sidehistorier til denne saga som jeg ikke vil kjede deg med men jeg er et offer for en ond, utspekulert familie der Hovedmålsettingen er å trekke penger fra faring (de ønsker 1.500.000 baht for at dette skal gå bort). Jeg nekter å betale alt ned linjen.

Jeg er sikker på at jeg er ikke den eneste som har gått gjennom denne situasjonen, og det er klart at det ikke er avenue for delt informasjon eller støtte som jeg vet om.

De fleste av mine thailandske venner er veldig overrasket over at min kones hevnlyst og utspekulert planlegging og jeg er sikker på at dette ikke er typisk Thai selv om jeg har hørt om lignende situasjoner. Det har vært en god reality check jeg må innrømme. Man får en følelse av absolutt håpløshet og mangel på kontroll noe jeg aldri har følt før selv når du bor i Russland 8 år siden.

Stickman sier:

Dette er skummelt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TV stream

Norwegian Radio - Can be heared here.

Bangkokpost.com : Property

Music Weekly Asia

Thailand Hotels - Special Promotion offer

Flights to Bangkok

One Stop Real Estate Pattaya

Thai dating, Thai girls looking for love, dating and marriage.

Map

LINKS