Bangkokpost.com : Top Stories

Velkommen til Thai Bloggen


Generell Thailand informasjon.
Denne bloggen tar for seg ulike problemstillinger ved å være gift med Thai. Videre legges generelle erfaringer og lenker til steder på nettet som omhandler Thailand.
Bloggen tar nyheter og ting som vi kommer over. Hovedsakelig er bloggen ment for menn.
Men alle lesere er velkomne.

There is Tv stream and Radio at the end of the blogg. Also there is an radio at the right side. I want my readers to enjoy when they relaxing.

World Clock

JavaScript Free Code

Translate This blogg

Søk i denne bloggen

mandag 13. februar 2012

Thai Skilsmisse

Historien er oversatt av :http://translate.google.com/

Oversettelsen kan av og til være noe merkelig.Men jeg ønsker å vis at det er flere som har vært gift med Thai som opplever å bli robbet. Da selv om lovverket tilsier 50/50 deling.
Mitt råd er - Sett aldri hus på kona som du betaler for.

Få en avtale på investeringer du gjør i Thailand. Ta deg god tid og snakk med en advokat !

..........................................................................................................................................................
I referanse til artikkelen din om 'Thai skilsmisse ".

Noe bakgrunn. Mitt 'tidligere' thailandsk kone forlot Thailand og meg i juni 2002 for USA, og det viste seg, uten hensikt å vende tilbake og informert vår sønn at hun søke råd hos en advokat om en skilsmisse fra meg!

Vi hadde flyttet til Thailand i oktober 1998 med den forståelse at jeg aldri ville vende tilbake til USA. Dette var behagelig med kona før 2 år etter ankomst.

Som en "Green Card" holder den thailandske kone måtte returnere til USA hvert år for å beholde henne bosted. Besøkene var vanligvis i 2-3 måneders varighet, men da som hvert år gikk av besøk til USA ble betydelig lengre.

Før vår flytte til Thailand i 1998 kona eies og drives en frisørsalong og blir kjedelig i Thailand hun besluttet å bruke de årlige besøkene til USA for å jobbe som "hår stylist.

OK!

Hva har dette å gjøre med Thai skilsmisse? Jeg hadde ventet fra juni 2002 til november 2003 før du foretar deg noe om en skilsmisse. Jeg hadde prøvd å overbevise kona, gjennom min sønn og e-post, for å komme tilbake til meg i Thailand.

Hennes krav - ren og enkel - var 'grådighet'. Hun ville "alt" jeg hadde - PENGER.

Og var jeg ikke tenkt å gi inn i hennes krav, så 'hun bestemte at hun skulle få en skilsmisse i USA.

Under vårt 35 års ekteskap ga jeg henne 3 hus (egenkapital), flere biler, startet sin virksomhet, gjorde alle boliglån betaling, regning betaling, etc. Hun betalt for ingenting "! Hun hadde 20 baht når vi gift!

I november 2002 holdt jeg en thailandsk advokat for å få en skilsmisse fra min Thai kone.

I svar til advokater spørsmålene - Kona har vært i USA siden juni 2002 - Har du ikke hvor hun er? Ja - (Nei du gjør ikke - Du vet ikke hvor din kone er ').
For å gjøre en lang historie kort - Den thailandske advokat bestemt "hva mine svar ville være.

På den andre besøket ble alt papirarbeidet gjennomført og vil bli arkivert neste uke (22 til 26 november) på «Hennes distrikt Ampur (Office) '. Hans avgift, betales på forhånd - Med min forberedt 'retainer avtale "var 10 000 Baht.

Om andre uken av desember, mottar ikke svar fra advokaten, bestemte jeg meg for å kontakte ham. "Å, så sorry, har avisene ikke blitt arkivert ennå, men jeg vil sende dem i dag. (Jeg tenker - en annen Scam).

Om to timer senere får jeg en telefon - "trenger jeg å komme til huset for å få din signatur". Jeg signerer papirene og advokaten informerer meg om at papiret vil bli arkivert i dag.

Jeg venter en uke - 26. desember - og ringe advokaten. Advokaten har satt en "rettsmøte 'for 9 mars 2004. Oh 'Sh__' konas bursdag! Jeg sa til meg selv - "Glem det" Hvis du endrer datoen nå kan det være 'Neste års før en annen rettsmøtet.

3. mars kaller jeg advokat for å bekrefte 9 mars dato - Oh! Beklager - retten datoen er blitt endret til 4. april (den "date" før min Wedding Anniversary - den femte)! Jeg begynner å tro at jeg "blir forbannet". Eller som tidligere nevnt - lurt.

Jeg bestemte meg for å spørre rundt den "lokale retten" om dette advokat jeg har. «Han er den" beste "- fra flere rettssaker ansatte og andre advokater.

Den 29. mars igjen jeg ringe min advokat. Ja - rettsmøtet er den 4. april - Men ring meg på tredje.

Den 3. april - advokat - Jeg vil ha en 'tolk' med meg på rettsmøtet. Jeg vil møte deg ved hoffet på 13:00.

4. april 13:00 - Hvor er advokaten?

Jeg Ring - Jeg kommer! Advokaten viser til slutt opp. Vent her han forteller meg.

The 'tolk' Jeg lærer er en politi Sergeant Major som opprinnelig jobbet i Chiang Mai. Han snakker "svært god" engelsk - Men - som alltid - Jeg har en business venture som du eller vennene dine kan være interessert i! Jeg er høflig - så jeg lytte.

Den advokat endelig tilbake - 15:00 - (Jeg gjetter at han måtte finne en "dommer" som var tilgjengelig, og ville høre saken).

Advokaten fortsetter å "fortelle meg" Hva jeg vil si foran dommeren. Selv om alt jeg ville til slutt si var «saklig», var mange av de tidsrammer ikke nøyaktig eller tidsriktig. Oh well! Jeg forteller meg selv at når jeg spurte kunne alltid si at jeg misforstått "på spørsmålet.

Rettsmøtet ble avholdt på 15:30, 4. april. Alle spørsmål som advokaten spurte meg, spurte dommeren igjen. Mine svar var ikke imøtekommende i en "rask måte"

Men det var OK - The 'tolken' gjorde en flott jobb "leser tankene mine". En time senere høringen er over. Advokaten forteller meg at jeg må vente en uke for dommerne avgjørelse.

Jeg kaller advokaten en uke senere, og han har alle de rettslige papirer og at jeg kan plukke dem opp fra ham. Etter å plukke opp avisene spør jeg den advokat hvis det er noe annet jeg må gjøre.

Han forteller meg til å ta papirene til "District kontoret '(Ampur) for å oppnå" Skilsmisse Certificate ". Hvis du har noen problemer jeg vil snakke med dem. Jeg gir ham ytterligere 10.000 Baht - Gift.

Av til Ampur jeg går. Jeg lever dem rettens papirer - og 15 minutter senere har jeg min 'Skilsmisse Certificate "i hånden. The 'tidligere kone "vil få henne kopi når eller om hun returnerer til Thailand. Jeg gjorde Send en kopi til min sønn i USA.

Jeg forteller ekspeditøren - "Dette har vært en svært kostbar 35 år gammel fred på papiret". Hva gjorde jeg gir opp - Huset jeg bygget i Thailand (400 000 Baht - Billig) og en bil som hun allerede hadde solgt og jeg fikk ingenting fra salget.

Stick: Den 20 000 Baht at jeg betalte var vel verdt pengene. Hvis jeg hadde ventet på 'kone' for å finne en advokat i USA, og hun skulle ha arkivert i USA, ville det ha kostet meg "armen min og 2 ben". Advokaten jeg hadde var ikke veldig effektive, men min "prodding 'slutt fikk hver bevegelse. Snakke med mange folk jeg lærte at advokaten er godt respektert og er god foran en dommer - Han bare synes ikke å ha noen 'business fornuft ".

Stickman tanker:

Alltid interessant å høre historier som dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TV stream

Norwegian Radio - Can be heared here.

Bangkokpost.com : Property

Music Weekly Asia

Thailand Hotels - Special Promotion offer

Flights to Bangkok

One Stop Real Estate Pattaya

Thai dating, Thai girls looking for love, dating and marriage.

Map

LINKS